5 originele sporten voor een strak zomerlijf

Standaard

Dag bloggers,

Een paar dagen geleden vond ik op ELLE.be  een leuke post. Kan jij vijf originele sporten opnoemen voor een strak bikinilijf? ELLE heeft het gedaan. Hier zijn ze:

Pilates

#1. Paaldansen: een sport, inderdaad, waar je fit, sterk en slank van wordt. Dat spreek ik zeker niet tegen. Tegenwoordig worden er overal lessen in gegeven. Ik weet toch niet of het iets voor mij zou zijn.
#2. Pilates: Zeker iets voor mij! Het geheim achter pilates is evenwicht. Door de verschillende oefeningen wordt je lichaam uit balans gebracht. Om je stabiliteit te bewaren, moeten je diep onderliggende spieren beginnen werken. En die hebben we juist nodig voor dat strakke zomerlijf! Perfecte sport, als je het mij vraagt!
#3. Taï Chi: Deze chinese vechtkunst kan traag en explosief worden uitgevoerd. Ik gok dat de explosieve versie meer effect zal hebben, al zal de trage versie ook wat voordelen hebben qua balans.
#4. Aqua Palming: Zwemmen als een zeemeermin. Een meisjesdroom gaat in vervulling. Met de ‘staartvin’ (de twee zwemvliezen in één) is het de perfecte sport voor de onderkant van je lichaam, je buik- én rugspieren. Extra voordeel: het masserend effect van het water bestrijdt cellulitis!
#5. Swiss ball: De alombekende oefeningen op een grote bal. Je lichaam wordt uit balans gehaald en je spieren trekken samen om je evenwicht terug te vinden. Dezelfde voordelen als Pilates, dus!

XOXO

Janne

Geef een reactie

