Vergeet-me-niet-vlekje

Standaard

Dag bloggers,

Het was eens op een mooie dag
dat ik vergeet-me-nietjes zag
ze waren toch zo blauw en teer
dat ik ze plukken wou, steeds meer.
En toen ik me vooroverboog
kreeg ik een vlekje in mijn oog ;
het was niet groot, het was niet klein,
maar ’t deed verschrikkelijk veel pijn
en hoe ‘k ook wreef
het vlekje bleef
het wou niet gaan
en bleef steeds staan ;
of ik mijn ogen dicht of open deed
het vlekje stond daar steeds gereed.
Bij nader toezien echter dan
begreep ‘k er helemaal niets meer van ;
het vlekje werd opeens een koord,
en vormde letters tot een woord ;
~vergeet-me-nietje~ stond er te lezen
toen was ’t weg, en ‘k was genezen.

– Jan Vanhaelen –

XOXO

Janne

Geef een reactie

