Wie z’n best doet, zal het leren

Standaard

Dag bloggers,

Hier even een kleine update over de examens. Momenteel heb ik al drie examens afgelegd, twee op maandag en één op woensdag. Wetenschappelijk handelen bestond uit het vak research en het vak statistiek. Hier had ik enorm veel stress voor, omdat ik op de twee proefexamens van statistiek buisde én voor research helemaal niets van voorbeeldvragen had. Natuurlijk ben ik na lang studeren toch zelfzeker het lokaal binnengegaan, heb ik mijn pen genomen en ben begonnen. Woensdag had ik ‘stem’, een buisvak volgens velen. Hierdoor was ik zo gespannen dat ik alles één minuut na het studeren al terug vergat. Maar ook dit examen ging oké naar mijn mening. Volgens mij ben ik goed bezig, dus blijf ik  gewoon verder blokken. Je kan niet meer dan je best doen, niet waar?

Een paar tips:
1. Eet gezond! Ik weet dat die pakken chips en koeken jouw naam schreeuwen, maar je onthoudt het beste met natuurlijke suikers in je lichaam!
2. Studeer aan je bureau, niet op je bed! Dit haalt je concentratie alleen maar naar beneden.
3.  Gun jezelf pauze en beleef er plezier aan. Ga niet gewoon voor even op je bed liggen, of liggen zappen op tv. Ga naar buiten, dans op wat muziek, kijk naar je favoriete serie of bel met je vriendinnen (topic examen is verboden).
XOXO

Janne

Geef een reactie

