Eerste-wereld-problematiek

Standaard

Dag bloggers,

Je kent ze wel. De “eerste-wereld-problemen”. Ik krijg mijn hand niet in het Pringles-potje. Mijn deken is te kort. Als ik mijn hand in het chipszakje steek, wordt hij vettig. Wat is het lastig als diegene naast me de chips hoort kraken in mijn mond. Het zijn geen echte problemen. Ze zijn uitgevonden door ons omdat we geen echte problemen meer hebben. Nu komt het, hoor ik je zeggen. Ja, de kindjes in Afrika, het watertekort, hygiëne, allemaal echte problemen. De derdewereldproblematiek houdt niet op, terwijl wij voor elk (niet-)probleem wel een oplossing vinden. Laten we ons kommeren om de Derde Wereld in plaats van te zagen over de Eerste.

“Doe je Pringles in een kommetje. Koop een groter deken. Eet geen chips, maar neem iets gezonds. Je komt er wel overheen. En ruim nu verdomme uw kamer op!”

XOXO

Janne

Geef een reactie

