Zij in haar schommelstoel, ik boven mijn boeken

Standaard

Dag bloggers,

Sinds een paar dagen studeer ik bij mijn bomma. Het is veel rustiger en er is minder afleiding. Er staat enkel een tafel met boeken. Studieboeken, beter gezegd. Thuis studeer ik nog geen halfuur of ik zit al te neuzen in de ijskast, te tingelen op de piano of te kijken wat er op tv is. Hier studeer ik vier volle uren aan één stuk door. Zonder afleiding.

Natuurlijk is het niet énkel en alleen studeren. ’s Middags eten we samen, bomma en ik aan tafel in de keuken. Een babbeltje, een theetje, een chocolaatje (lees: ééntje). Dan halen we herinneringen op van vroeger, praten over allerlei dingen en lachen ons op momenten echt te pletter. We staan recht, ruimen af en ik zet me aan tafel met ‘Articulatiestoornissen’. Bomma zet zich in de schommelstoel met ‘Doorlopers’. Dat is het leukste moment. Als ik opkijk, zij in haar schommelstoel, ik boven mijn boeken.

Voornemen #9. Breng wat meer tijd met familie door.

XOXO

Janne

Geef een reactie

