Yoga

Standaard

Dag bloggers,

Net terug van de yogales. Letterlijk: Amai mijn botten! Er hebben delen van mijn lichaam gekraakt, die ik nog nooit had horen kraken. Ik heb spieren bewogen die ik – naar mijn weten – niet had, ingeademd alsof mijn leven ervan afhing, gewoon omdat hij zei dat het me zou balanceren. Het zou me meer zelfvertrouwen geven, meer moed om door het leven te gaan. Daar had hij wel gelijk! Ik heb behoorlijk wat moed en zelfvertrouwen moeten verzamelen om me in die posities te wringen. Uiteindelijk kon ik alle bewegingen goed volgen, hoewel ik met mijn handen mijn tenen niet kan aanraken, benen gestrekt.

Onze yoga-instructeur, de Indiër, zei dat we geen vrouwen waren, want boven het menselijk niveau is er geen sprake van geslacht. Er is alleen de ziel. Misschien probeer ik het volgend jaar nog eens, met een andere leraar. Misschien iets minder spiritueel, iets meer ontspannend en nadat ik wat meer rugspieren gekweekt heb. Ik heb van yoga mogen proeven en de smaak bevalt me wel. Alleen de nasmaak is wat bitter (lees: mijn rug is naar de knoppen!).

XOXO

Janne

Geef een reactie

