Beschrijvende wat?

Standaard

Dag bloggers,

Formules, wetenschappelijke notaties en talloze berekeningen spookten door mijn hoofd wanneer ik de tram opstapte.  Wat wist ik nog, wat kon ik me herinneren van het zesde jaar. Ik was aan zoveel tegelijk aan het denken dat ik vergat vandaag les te hebben op een andere campus. Die éne campus die net met de bus gemakkelijker te bereiken was. De deuren slagen dicht, de tram vertrekt naar de verkeerde campus. Ik dacht bij mezelf: Nee, je gaat niet te laat komen op je tweede dag! Gelukkig was ik vroeg genoeg vertrokken. Ik had nog een halfuur. 10 minuten voor de les begon stapte ik over op de volgende tram, die me naar de juiste campus zou brengen. De laatste twee minuten liep ik als een gek door de Nationalestraat en kwam ik hijgend aan bij de deur. Daar stonden mijn vriendinnen vrolijk te praten en te lachen. Blijkbaar was ik net op tijd voor het onthaal en niet voor de les, die pas een halfuur later begon. Na een klop tegen mijn voorhoofd en een luid “Kieken!” ging ik rustig naar binnen en schoof aan voor mijn cursus.

5 uur wiskunde en een lunch op de Groenplaats later, stapte ik terug op de tram. Wat een dag! Ik zal nog veel moeten oefenen om al die formules te kunnen toepassen, die ik zogezegd in het middelbaar gezien had. Gelukkig starten mijn lessen wiskunde pas in het tweede semester.

XOXO

Janne

Geef een reactie

