Drie dagen sneeuwpret.

Standaard

Dag bloggers,

Dat was het dan. Drie dagen sneeuw en gedaan. Een beetje regen en er bleef niets meer van over.
De eerste dag was ik blij verrast. Het was eind november en er lag al sneeuw. Die dag wou ik de hele dag buiten zijn. Ik ging met de fiets naar school en schoof zeker driemaal uit, maar dat maakte niets uit. Ik was blij want er lag sneeuw! Ik had me voorgenomen dit jaar geen sneeuwballen op school te gooien. Dat is zo kinderachtig. Eenmaal op school aangekomen, zei Olivia: “Laten we een sneeuwbal gooien!” En ja, toen heb ik gezondigd. Eentje kon er wel af, niet?

De tweede dag besloot ik met de bus naar school te gaan. Natuurlijk had iedereen hetzelfde idee en zat de bus stampvol. We plakten letterlijk met ons gezicht tegen de ramen, kun je het je voorstellen? Die dag heb ik geen sneeuwballen gegooid. Flink van me.

Gisteren stapte ik mijn deur uit en de sneeuw kraakte onder mijn botten. Dat was een geweldig gevoel! Het sneeuwde de hele dag door, maar ’s avonds begon het opeens te regenen. Toen wist ik het. De sneeuw zou smelten, verdwijnen op straat, weg gekraak, weg sneeuwballen.

Maar hij komt nog wel terug, dat weet ik zeker! En dan zijn ze niet meer veilig voor mijn sneeuwballen!

XOXO

Janne

Geef een reactie

