Kerst-therapie en de Pizzahut

Standaard

Dag bloggers,

Dit weekend stond ik op de planken. Kerst-therapie ging in première en ik? Ik dus ook. Vrijdagavond was onze prestatie goed. Het publiek vond het leuk en wij waren tevreden. Zondag was het echter fantastisch! Het publiek lachte van het begin mee en wij hadden nog nooit zo goed gespeeld. De voorstellingen waren fantastisch! Bij het buigen kwamen Jarno en Jerko op het podium met roosjes voor mij. 2 rode roosjes. Dat moment was een van de mooiste in mijn leven. Ik stond op het podium naast een fantastische regisseur, die een goede vriend geworden is, naast Dylan, de liefde van mijn leven, en met mijn neefjes voor me. En ik kreeg er nog applaus voor ook! Meer kan je toch niet wensen?

Daarna zijn Dylan, Manu, Hannah, Ann en ik nog iets gaan eten in de Pizzahut. Ongetwijfeld een van de grappigste kandit-camera etentjes die je je kunt voorstellen! Het begon al toen we binnenkwamen. Zondagavond 20u. Een tweetal gezinnen in een groot restaurant. Tientallen lege tafeltjes. Een ober die zegt: “Ik zal even zien of er een tafel vrij is. Wilt u hier even wachten, ik zal u zo meteen komen halen.” Ondertussen zien we 3 mensen rondslenteren  in de keuken. 5 minuten later was de ober nog steeds bezig met onze tafel. Wat doen we? We gaan zelf wel naar onze tafel en gaan gewoon zitten. We krijgen onze kaart en bestellen aan het voorgerecht: tweemaal het assortiment lookbroodjes. Manu bestelt want hij heeft een das. Zo gaat dat nu eenmaal. “2 keer 6 hé”, zegt hij. De ober: “Het zijn er altijd 6”. Manu: “Aahja, want 3 maal 2 is 6.” Daar was hij dan, de eerste rare blik van de avond. We bestellen elk ons hoofdgerecht. Ann vraagt een pan pizza, waarop de ober antwoord: Die hebben we niet meer. We hebben geen ‘normaldeeg’ meer. Ann vraagt een Classic. Manu doet hetzelfde. Ik bestel een penne carbonara en hannah een penne bolognaise zonder kaas. Dylan wil een ‘spicey nog iets’ pizza. Uiteindelijk kreeg alleen Dylan wat hij bestelde. De ober kwam terug en zei: “De carbonara en de bolognaise zijn op. kunnen we jullie pomodore aanbieden?” Hier verscheen de volgende rare blik van de avond. Oké dan. Maar zonder kaas!

Ondertussen kijken we in de keuken, want zo gaat dat in de Pizzahut. Je kijkt recht op de keuken. Wat zien we daar? Een microgolfoven met twee verbaasde mannen ervoor. (Tussen haakjes: Ann ging neer!) Je kon het gewoon in het tekstballonnetje boven hun hoofden lezen: “Eum … En hoe doe je dit?”

Dylan kreeg zijn ‘spicey nog iets’ pizza en Manu kreeg een medium voorgeschoteld. Tsjien! Hij had toch een classic besteld? Tja, het zal fout opgenomen zijn. Dan kwamen de penne’s. Allebei met kaas. Hannah keek naar haar bord en riep: “Nee!” Er kwam een meisje naar onze tafel en zei dat het niet was doorgegeven aan de keuken dat er geen kaas op moest. Natuurlijk lagen we bij deze helemaal strijk! Vooral omdat we op alles een stapje voor waren. We hadden alles nét iets vroeger door dan het personeel.

Dylan was naar het toilet gegaan en kwam met een rood hoofd terug aan de tafel. Hij vertelde dat hij aan de middelste urinoir gaan staan was, naar boven keek en recht op het bordje ‘Dit toilet is defect’ botste. Manu zei eerder op de avond dat hij bijna zijn naam op het schoonmaakbordje van het toilet had geschreven. Nog een hilarisch moment en ja, weer een vreemde blik van het Pizzahut-personeel.

Opeens horen we in de keuken: “Aah!” We begonnen meteen te fantaseren. Wat zou er nu weer gebeurd zijn?

Toen het personeel door had dat we  niet wisten dat de medium pizza ook voor Ann was, was hij al koud natuurlijk. Ann kreeg ook een medium, mààr voor de prijs van een classic.
Daarbij was Mikka, onze eerste ober (we hadden er ondertussen al 3 gehad) aan het schoonmaken was en Manu en ik ontdekten een trucje. Als je niet wil werken, stap je maar wat rond, je verschuift een stoel, je kent dat wel. Dat was hij dus aan het doen.

Uiteindelijk hadden we elk ons eigen hoofdgerecht en sloten we af met een N’ice & Sweet. Misschien omdat dat zelfbediening was?

Al bij al was het een fantastische avond, maar je moet wel achterlijk zijn om in de Pizzahut te werken!
Allen daarheen?

XOXO

Janne

Geef een reactie

