Doornroosje

Standaard

Dag bloggers,

Straks gaan we naar een kindertoneel van Doornroosje kijken.  Jerko (5), het kindje van mijn zus, was er gisteren de hele tijd over bezig. Opeens vroeg hij wat toneel spelen was. Ik zei hem: “Toneel spelen is doen alsof je iemand anders bent, je verkleden en dan bijvoorbeeld een sprookje naspelen.” Hij antwoordde: “Ik wil ook toneel spelen!”

Na het eten stond hij erop dat we met z’n tweetjes toneel gingen spelen. Ik was Doornroosje en hij de prins. Ik prikte mijn vinger aan het spinnewiel (de hometrainer in de kamer van ons bomma) en viel in een diepe slaap. Jerko kwam eraan gelopen en ik zei dat hij eerst de draak moest verslaan. Daar stonden we voor een probleem. Er was geen draak! Wie moest de draak spelen? Jerko vond een oplossing: “Jij bent even de draak”, zei hij. Doornroosje werd even wakker en veranderde in een draak. Toen de draak verslagen was, door een stevige dolksteek in de buik – deed eigenlijk wel pijn – ging ze weer slapen. Jerko kroop naar de hoge toren (het bed) en bleef over mij hangen. Hij was vergeten dat hij de prinses moest kussen. Hij riep opeens: “Ik ben er al! Wakker worden!” Ik schoot in de lach en we leefden nog lang en gelukkig.

XOXO

Janne

Geef een reactie

