Winterverschijnselen

Standaard

Dag bloggers,

Hoewel ik blijf volhouden dat het nog maar één week herfst is en de winter ons nog lang niet komt treiteren, komen de eerste winterverschijnselen stilletjes maar zeker terug in onze zomerse lichaampjes. Je krijgt je eerste griepje of verkoudheid, je hebt koude voeten als je onder de dekens kruipt, je doet toch maar die extra trui aan als je naar buiten gaat. Vandaag werd ik geconfronteerd met het vierde – verschrikkelijke – verschijnsel: de lopende neus.

Mijn lessen voor vandaag waren afgelopen en ik fietste vrolijk naar huis. Het was een beetje koud, maar ik weigerde het me aan te trekken. Toen ik thuiskwam, mijn boekentas had afgedaan, de fiets had weggezet en mij in de zetel zette, begon mijn neus te lopen. Omdat het buiten veel kouder is dan binnen, begint je neus automatisch te lopen. Het meest irritante voorval dat je dan kunt hebben (als het bijvoorbeeld op school gebeurt), is dat je geen zakdoeken bij je hebt. Vanaf nu elke dag een pakje zakdoekjes in de boekentas!

XOXO

Janne

Geef een reactie

