Zonsondergang

Standaard

Dag bloggers,

Gisteren zijn we gaan eten in het visrestaurant Agaios. Een à la carte-restaurant van Sealight Resort. We kregen een kaart – wat logisch klinkt maar niet het geval was bij het Turkse restaurant – en bestelde als voorgerecht calamares. Ik had nog nooit inktvis gegeten en was dus benieuwd. Toen ik mijn bord kreeg, werd ik aangenaam verrast. Het leek helemààl niet op inktvis, meer op gouden ringen van chips. Ik vond het best lekker.

We zaten aan een tafeltje vlakbij de reling van het terras. We zagen de zee met zijn horizon en de zon die stilletjes onderging. Dit was één van de mooiste dingen die ik deze vakantie heb gezien! De zon veranderde van kleur en nam de lucht met zich mee. Rood, geel, blauw, roos, … Ik had nog nooit zo’n gekleurde lucht gezien.

Toen de zon onder was, werd het niet meteen donker. Het bleef nog even licht en de kleuren zakte stilletjes in de zee. Pas tegen het einde van de avond werd het echt donker.

Na het voorgerecht kwam ons hoofdgerecht. Ik had ‘trout in a casserole’ besteld en dacht: “Forel, dat lust ik altijd.” Tot ik mijn bord kreeg.. Ik heb altijd een beetje een probleem gehad met volledige dieren. Het feit dat je het dier er nog in kunt herkennen vind ik vreselijk. Wat kreeg ik voorgeschoteld? Een volledige vis met vinnen, staart, kop, ogen, alles er op en eraan. Ik deinsde achteruit en de ober vroeg: “You don’t like?” Daar zat ik dan, met mijn mond vol tanden, ogen gericht op mijn forel. Gelukkig zei Peter dat hij hem wel even zou fileren voor mij. Ik was zó blij! Toen de vis geen vis meer was, at ik hem op en het smaakte goed!

XOXO

Janne

Geef een reactie

